Najazdené kilometre sa už pri taxíkoch posudzovať nemajú

25.10.2013 Bratislava

Bratislava 25. októbra (TASR) - Počet najazdených kilometrov nie je objektívnym kritériom, a preto by sa nemal pri udeľovaní koncesií taxíkom brať do úvahy. V pozmeňujúcom návrhu k novele zákona o cestnej premávke to dnes navrhol poslanec Boris Susko (Smer-SD).

V súčasnosti je nevyhnutné, aby vozidlo taxislužby spĺňalo okrem iného podmienku, že má najviac päť rokov odo dňa uvedenia do prevádzky alebo najazdených najviac 100.000 km s benzínovým alebo hybridným pohonom, alebo najviac 150.000 km s naftovým motorom. Táto podmienka sa pritom vzťahuje na vozidlo taxislužby v momente vydania koncesie na prevádzkovanie taxislužby a nie na celý čas trvania koncesie, ktorá je vydávaná na desať rokov.

Podľa Suskovho pozmeňujúceho návrhu sa zároveň predlžuje možný maximálny vek auta, a to na osem rokov odo dňa jeho uvedenia do prevádzky. "Ide o kompromisné riešenie, ktoré komplexne zohľadňuje požiadavky prevádzkovateľov taxislužieb a jednak požiadavky na bezpečnosť vozidiel," argumentoval dnes Susko.

Zjemniť podmienky pre vodidlá taxislužby sa nedávno neúspešne pokúsila aj opozičná SaS. Liberáli navrhovali zabezpečiť bezpečnosť vozidiel používaných v taxislužbe napríklad prísnejšími a častejšími technickými kontrolami, prípadne prísnejšími emisnými limitmi a častejšími emisnými kontrolami. Podmienky najazdených kilometrov a veku auta teda chceli vypustiť.

Juraj Droba (nezávislý) zase cez pozmeňujúci návrh žiada, aby taxíky mohli jazdiť aj v pruhoch vyhradených pre verejnú hromadnú dopravu, ale tak, aby autobusy či trolejbusy neobmedzili.

Poslanec myslel aj na bezpečnosť cyklistov. Navrhuje, že ak bude cyklistu obiehať automobil, bude musieť od neho dodržať minimálnu vzdialenosť aspoň 1,5 metra. Droba priznáva, že v prípade nehody sa vzdialenosť bude dokazovať ťažko, chce však upozorniť na to, že na cestách nie sú len automobily. O Suskovom aj Drobových návrhoch sa rozhodne hlasovaním v utorok (29. 10.).
 

Vyberte región

mark